A lányok éppen a rollerjeikre készültek, amikor hirtelen megjelent a rendőr!


Ne azért kerüljük el a több utasos rollerezést, mert az tilos. Hanem mert egy ekkora esés olyan hanggal járhat, hogy az ember csak kapkodja a fejét... A roller igazi egyszemélyes élmény, ezzel érdemes megbarátkozni. Persze, a józan ész sokakban ott van - de sajnos mindig akadnak, akik ezt figyelmen kívül hagyják.

Időről időre észrevehetjük, hogy egyesek ketten osztoznak a skíró (a roller régi, de még mindig használatos elnevezése) élményén. Manapság viszont már inkább elektromos scooterek formájában találkozunk ezzel a jelenséggel, ami az angolszász világ terminológiájához tartozik. Nem meglepő, hogy sokan választják ezt a filigrán járművet párosan, noha talán jobb lenne nem is gondolni arra, mi mindent vonhat maga után ez a gyakorlat. A rendőrség is osztja ezt a véleményt, ezért egy figyelemfelkeltő videóüzenetben hívják fel a figyelmet a közlekedés ezen formájának komoly veszélyeire. Röviden szólva: a butasággal nem érdemes kockáztatni. Másrészt pedig: a nyakunk törése nem éppen a legjobb szórakozás. Így hát beszéljünk a nagyvárosi rollerezés biztonsági aspektusairól!

"A roller egy személy számára készült."

- mondja jelentőségteljesen, a kamerához fordulva, egy rendőr-egyenruhás fiatalember a Facebookon közzétett mini-videón. A helyszín a pár másodperc alatt is jól felismerhetően a borsodi megyeszékhely: a Városház tér, a déli oldali villamosmegálló melletti kapualja. Nem véletlen: a közlekedésbiztonsági reklámfilmecske publikálója a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság.

A figyelmeztetés megalapozottságát alátámasztó konkrét adataink jelenleg hiányoznak, és valószínű, hogy a hatóságoknak sincsenek statisztikailag megbízható információik. Azonban a benyomások és személyes tapasztalatok bőségesen rendelkezésünkre állnak. Az utóbbi években a városi közlekedésben egyre inkább teret hódít a kétkerekű közlekedés minden formája, ami kétségtelenül pozitív fejlemény. A mikromobilitás elterjedése - azaz, hogy a városi lakosok egyre többen választják a közlekedés ezen alternatív módjait, elkerülve a gépjárművek és a tömegközlekedés használatát - a közösségek számára jelentős előnyökkel jár. A kisméretű kétkerekű járművek számának növekedésével párhuzamosan csökken az utak terheltsége, az autók mennyisége, a környezetszennyezés, a kipufogókból származó káros anyagok kibocsátása, az üzemanyag-felhasználás, és a közösségi közlekedésre fordított közpénz is. A szakmai közvélekedés szerte a világban már régóta úgy véli, hogy azok a települések, ahol kizárólag a nagy méretű és szennyező járművek dominálnak, általában azoknak kedveznek, akiknek nem áll rendelkezésükre más közlekedési lehetőség. A többiek számára viszont ott van a kerékpár, a roller és egyéb hasonló eszközök, amelyek szintén hozzájárulnak a fenntartható közlekedéshez.

Related posts