Nagy Márton: Soha nem látott mértékű osztalékot oszt a repülőtér!
Vizoviczki, a "diszkópápa", nemcsak a bulik világában hagyott mély nyomot, hanem a hatóságok felső eleteibe is beszólt, sőt, magával sodorta a fejes zsarukat is a pokol mélyére.
A reptér idén "rekord mennyiségű, 100 milliárd forint feletti osztalékot fizet!" - fűzte hozzá.
A Légi Forgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) jogutódját, a Budapest Airport Részvénytársaságot a Horn-kormány privatizálta 2005-ben. Az új tulajdonos, a brit BAA International Ltd. 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdoni hányadért, valamint a 75 évre szóló vagyonkezelési megállapodásért 464,5 milliárd forintot fizetett.
2011-ben az Orbán-kormány döntése nyomán értékesítették a maradék részesedésüket, miközben korábban azt ígérték, hogy a repülőtér visszaállamosítására készülnek. Végül 2024-ben, hosszú várakozás után, a magyar állam 3,1 milliárd eurót, ami több mint 1200 milliárd forintnak felel meg, fizetett ki a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltető cégének nyolcvan százalékos tulajdonrészéért. A fennmaradó húsz százalékot pedig a francia Vinci Airports szerezte meg.
"A Liszt Ferenc repülőtér utasforgalma 2024-re elérheti a 18 milliót, ami a legdinamikusabb növekedést jelenti az európai piacon" - nyilatkozta Nagy Márton tavaly decemberben. Hangsúlyozta, hogy a reptér visszavásárlása révén az állam kedvező üzleti döntést hozott.
Kiemelte: "A jövőbeli elképzelések szerint 2030-ra évi 20 millió utasra számítunk a reptéren, és 2025-ben megkezdjük a 3-as terminál alapkövének lerakását. Ezzel a lépéssel a növekvő utazószámot minőségi környezetben tudjuk majd kiszolgálni."
Magyarország legnagyobb nemzetközi repülőtere, amelyet korábban Ferihegy néven ismertek, pontosan hetvenöt évvel ezelőtt, május 7-én nyitotta meg kapuit az utazni vágyók előtt. Ez a repülőtér számos izgalmas legendát, érdekes tényt és rejtélyt hordoz magában, amelyek történetének mélyebb megértéséhez itt találhat részletes információkat.