A luxusautó vezetése igazán különleges élményt nyújt, amely nem csupán a jármű teljesítményéről és megjelenéséről szól, hanem a mögötte rejlő életstílusról és presztízsről is. A prémium kategóriás autók nemcsak a legmodernebb technológiákat kínálják, hane
Visszatérve a drágulás naptárához, szeptember elsején egy újabb "esemény" vár ránk:
Mint ismeretes, ez az egyik olyan illeték, amelyet minden gépkocsi-tulajdonosnak ki kell fizetnie, ha autójával a romániai közúthálózatot használja városon kívül: megyei, ország-, európai vagy gyorsforgalmi utakat, autópályákat. Az útadó 40 és több mint 80 százalék közötti arányban drágul, attól függően, milyen időszakra fizetjük ki (egy euró körülbelül 5 lej):
Az útdíjak kifizetésének elmulasztása kapcsán bevezetett bírságok mértéke jelentős emelkedésen megy keresztül: az eddigi minimum 250 lej (50 euró) helyett mostantól legalább 500 lej (100 euró) büntetésre lehet számítani. A maximum bírság is emelkedik, így a jelenlegi 500 lej helyett akár 1000 lejre is büntethetik a szabályszegőket.
A korábban említett adó- és áremelések a következő hónapokban jelentős hatással lesznek a piaci környezetre. A sofőröknek középtávon is számolniuk kell a megnövekedett költségekkel, amit az európai uniós kötelezettségek is előidéznek. Az Európai Bizottság által megfogalmazott bizonyos kritériumok teljesítése elengedhetetlen a nemzeti helyreállítási terv (PNRR) keretében érkező támogatások folyamatosságához. Ezen kívül az ETS 2 (Kibocsátáskereskedelmi Rendszer 2) követelményeinek való megfelelés is szükséges, amelynek célja a szén-dioxid kibocsátás mérséklése.
Az Economica.net portál információi alapján 2027-től új adórendszert terveznek bevezetni, amely a szén-dioxid-kibocsátást célozza meg. Ez a rendszer nemcsak a gépjárművek kibocsátására, hanem a háztartások gázfogyasztására is kiterjed. Az ETS 2 keretein belül a jövőben a gépjárművek üzemanyagának és a gázszámláknak az ára tartalmazni fogja a jelenleg még nem létező szén-dioxid-adót.