Még az iskolaigazgatók számára is homályosak a pedagógusok teljesítményértékelésének szabályai.

A szakszervezet az Európai Bizottsághoz fordul, hogy hivatalos állásfoglalást kérjen a teljesítményértékelés végrehajtásával kapcsolatosan.
Az utóbbi hetekben számos iskolaigazgató és óvodavezető fordult a Pedagógusok Szakszervezetéhez (PSZ) különféle megkeresésekkel, keresve a szakszervezet támogatását a pedagógusok értékelésének lebonyolításához. Az intézményvezetők feladata, hogy elkészítsék a személyre szabott értékeléseket, amelyeknek a leadási határideje június 30. – értesült a Népszava.
Totyik Tamás, a Pedagógus Szakszervezet elnöke a médiának adott interjújában kifejtette, hogy noha a pedagógusok teljesítményének értékelése a végéhez érkezik, a folyamat során még mindig számos kérdés vetődik fel.
Az egyediség érdekében az alábbi módosítást javaslom: A helyzet hátterében az áll, hogy az e rendelet nem részletezi kellőképpen a fontosabb kérdéseket, így a pontozási rendszer is zavaros a vezetők számára. A Népszava által említett problémák a következőkre terjednek ki:
A Belügyminisztérium legfrissebb tájékoztatása alapján a tanintézmények havonta 20 ezer forintos keretet fognak kapni pedagógusaik teljesítményének elismerésére. Jelenleg azonban még nem tisztázott, hogy egyes tanárok pontosan mekkora összeget fognak felvenni, mivel ez a juttatás részben az intézményvezetők szubjektív megítélésén múlik.
A tanárok számára bevezetett plusz juttatás nem csupán bérkiegészítésként, hanem az alapbér szerves részének tekinthető, ami azt jelenti, hogy a jövőben nem vonható vissza, még a gyengébb értékelések esetén sem. Azok a pedagógusok, akiknek az alapbére emiatt szeptembertől emelkedik, a következő évben esedékes béremelésnél is arányosan magasabb összegű növekedésre számíthatnak – értesült a Népszava.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) bejelentette, hogy hivatalos levélben keresik meg az Európai Bizottságot, amelyben kérik, hogy adjanak világos állásfoglalást a teljesítményértékelés bevezetésének körülményeiről és részleteiről.