A Lidl és az Aldi bolthálózatai között valami igazán izgalmas változás történt, amely arra utal, hogy az idei karácsonyi időszak különösen sikeres lehet. A vásárlók körében tapasztalható felfokozott érdeklődés és az új termékek bevezetése azt jelzi, hogy
Már nem csak a saját márkás termékeket keresik a magyarok a boltokban, azaz egyértelműen oldódik a lakosság óvatossága - ezt állítja az egyik legnagyobb hazai kiskereskedelmi lánc. A lefelé vásárlás jelenségét először két éve, az infláció berobbanásakor tapasztalták Magyarországon, az olcsóbb, sokszor rosszabb minőségű termékekre váltottak a vásárlók. Az, hogy ez is változik, kifejezetten jó hír a karácsonyi ünnepek kezdetén: minden jel szerint ez lehet az utóbbi évek egyik legerősebb karácsonyi szezonja.
"A lefelé vásárlás jelensége már nem jellemző" - tájékoztatta a Világgazdaságot a Lidl, miután a kiskereskedelmi szektor vezető szereplőinél érdeklődtünk a karácsonyi forgalom várakozásaikról. Kíváncsiak voltunk arra, hogy mennyire tapasztalják a vásárlói óvatoskodást, és hogy a fogyasztók visszafogottabb költése továbbra is jellemző lesz-e.
Kiskereskedelem: A magyar vásárlók érdeklődése már nem csupán a saját márkás termékekre összpontosít.
Pont két évvel ezelőtt érte utol kifejezetten látványosan a hazai boltokat a gyorsuló infláció, amely felemésztette a fizetések vásárlóerejét, s a magyarokat is eltántorította a fogyasztástól és attól, hogy a jobb minőségű, drágább termékeket is megvásárolják. Olyannyira, hogy 2023-ban közel 8 százalékkal zuhant a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon. Ez végül is nem csoda: 2022-2023-ban több mint 30 százalékkal emelkedett az éves átlagos infláció, ami az élelmiszereknél még ennél is durvább, 52 százalékos fogyasztói árnövekedést eredményezett.
Bár a drágulás hatásai nem tűntek el teljesen, a helyzet jelentősen mérséklődött az utóbbi időszakban. Ez a kiskereskedelmi statisztikákban is világosan megmutatkozik: az év eleje óta, szeptember végéig, 2,7 százalékos volumennövekedést tapasztaltunk az előző év azonos időszakához képest. Ráadásul Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az online pénztárgépek adataira hivatkozva jelezte, hogy októberben és novemberben is erős forgalomra számíthatunk, amit az iparági szereplők is megerősítettek.
A Lidl közleménye szerint a cég erőteljes karácsonyi forgalomra készül, és a piaci bővülésnél is dinamikusabb növekedést várnak.
Az Aldi szerint szerint egyre kedvezőbb az összkép, a SPAR is készül a karácsonyra
A német diszkont, amely a legnagyobb versenytársak közé tartozik, szintén optimista jövőképet festett. "Az Aldi az ősz során folyamatosan emelkedő keresletet érzékelt boltjaiban, és várakozásaik szerint ez a tendencia az év hátralévő szakaszában is fennmarad, sőt, akár tovább is növekedhet" - jelentette be a cég.