A kormány lépett: Íme, hogyan reagáltak az Ügyfélkapu megszűnése következtében kialakult helyzetre.

Január első hetében markáns emelkedés figyelhető meg a kormányablakok ügyfélforgalmában, mivel jövő szerdától az állami weboldalakon és alkalmazásokban történő ügyintézéshez kizárólag a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást vagy az Ügyfélkapu+-t vehetjük igénybe. Ennek következtében a kormányablakok megnövelt kapacitással állnak az ügyfelek rendelkezésére – tájékoztatott a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM).
A tárca közleményében arról ír, hogy az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kérik az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Ha valaki az Ügyfélkapu+ mellett dönt, és már rendelkezik ügyfélkapuval, akkor nincs szüksége arra, hogy a kormányablakba látogasson. Otthon, csupán néhány perc alatt, kényelmesen regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási lehetőségre.
A kormányablakok ügyféladatai szerint sokan az utolsó percig halogatták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság program keretein belül.
Tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezer ügyfél kereste fel az ügyfélszolgálatokat, azonban január eleje óta ezt a számot többször is meghaladták, január 6-án pedig már a 114 ezres határt is átlépték.
Az ügyfelek körében egyre népszerűbbé vált a Digitális Állampolgárság, hiszen már a látogatók negyede emiatt keresi fel a kormányablakokat. A minisztérium arra figyelmeztet, hogy mindenki, aki ügyintézésre készül, előzetesen tájékozódjon a szükséges lépésekről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán, illetve a helyi kormányhivatalok honlapján. Fontos megjegyezni, hogy a regisztráció mind az Ügyfélkapu+, mind a DÁP esetében elérhető január 15. után is.
A kormányablakok megnövelt kapacitással várják az utolsó napokban érkező ügyfeleket, azonban a várakozási idő időnként megnövekedhet. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazásban is tájékozódhatnak, sőt akár távoli sorszámhúzásra is lehetőség van.