Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás a "Közlemény" szó helyett: **Fontos Tájékoztatás** Kedves Olvasók, Örömmel osztjuk meg Önökkel legfrissebb híreinket és tudnivalóinkat. Kérjük, figyeljenek a következő információkra, melyek fontosak lehetne


A nyilvánosságban megjelent üzenetekre reagálva, amelyek a dicsőszentmártoni lakosok vízválsággal kapcsolatos felháborodását és aggodalmát tükrözik, a Maros Megyei Prefektusi Hivatal, az Aquaserv vállalat és a többi érintett hatóság az alábbiakban kívánja ismertetni álláspontját. Mindenekelőtt szeretnénk világossá tenni: tisztában vagyunk azzal, mekkora fájdalmat és frusztrációt élnek át a dicsőszentmártoni lakosok. Az ivóvíz hiánya nem csupán kényelmetlenség - ez az egészséget és az emberi méltóságot egyaránt érinti. Igen, elfogadhatatlan, hogy 2025-ben egy egész városnak napról napra bizonytalanságban kell élnie: lesz-e víz másnap vagy sem. És igen, tudatában vagyunk annak, hogy az emberek türelme nem pótolhatja a konkrét megoldásokat. Őszintén együttérzünk Önökkel a tapasztalt kellemetlenségek és nehézségek miatt. Tisztában vagyunk azzal, mennyire frusztráló, kimerítő és bizonytalan ez a helyzet - de biztosítjuk Önöket, hogy nincsenek magukra ebben a példátlan válsághelyzetben. Ez a vészhelyzet megyénkben nem a helyi mulasztások vagy működési hibák következményeként jött létre, hanem egy súlyos természeti katasztrófa következményeként: 2025. május 29-én a parajdi sóbányát elárasztotta a Korond-pataka, és a rendkívül sós víz a Kis-Küküllőbe szivárgott - amely Dicsőszentmárton és több környező település nyersvíz-forrása. A kloridkoncentráció meghaladta a 2500 mg/l értéket - ez több mint a tízszerese az ivóvízre vonatkozó határértéknek. Ilyen körülmények között a vízellátást azonnal fel kellett függeszteni, a dicsőszentmártoni víztisztító állomást pedig le kellett állítani a lakosság egészségének védelme érdekében.

A válság kezdetétől fogva a Maros megyei katasztrófavédelmi bizottság azonnal aktiválta magát, és június 2-án hivatalosan is veszélyhelyzetet hirdettek ki az érintett területeken. Ennek következtében lehetőség nyílt a helyi és országos erőforrások gyors és hatékony mozgósítására. Napi szinten szerveztük meg az ivó- és háztartási víz elosztását mobil tartálykocsik segítségével, több mint 80 állandó elosztóponton Dicsőszentmártonban és a környező községekben. Ezen felül házhoz is szállítottunk vizet az idősek, rászorulók és elszigetelten élők számára. Eddig több százezer liter vizet juttattunk el a rászorulókhoz, együttműködve 9 megye katasztrófavédelmi egységeivel és átcsoportosítva az Aquaserv elérhető forrásait. Különös figyelmet szenteltünk annak, hogy a kórházak és iskolák folyamatos vízellátása biztosított legyen.

Folyamatosan nyomon követjük a helyzet alakulását. Naponta mintát veszünk a vízből, és alaposan elemezzük annak minőségét. Minden észlelhető változásról nyilvánosan tájékoztatjuk a lakosságot – hivatalos közleményekben, a médián, online platformokon és RO-ALERT üzenetek formájában. Elkötelezettek vagyunk az átláthatóság iránt: amint az ivóvíz ismét biztonságosan fogyaszthatóvá válik, azonnal értesítjük Önöket.

A sürgősségi intézkedések mellett rövid, közép- és hosszú távú megoldásokon dolgozunk. Rövid távú megoldásként támogatást kértünk az országos katasztrófavédelmi bizottságtól fordított ozmózis technológiával működő berendezések beszerzésére. Ezek a modern rendszerek képesek a szennyezett víz gyors tisztítására, a sók és más szennyeződések eltávolításával. A középtávú megoldásra vontakozó javaslatunk az, hogy a bözödi víztározóból vezessenek nyers vizet az érintett térség víztisztító állomásaihoz (például Dicsőszentmárton), amely később további településeket is elláthat a Kis-Küküllő vonalán. Mindezek mellett továbbra is biztosítjuk az ivóvízellátást palackos és mobil tartályos rendszeren keresztül minden érintett településen - ez elengedhetetlen a közegészség védelméhez.

Szeretnénk megnyugtatni Önöket, hogy nincsenek egyedül ebben a kihívásokkal teli időszakban. A helyi, megyei és országos hatóságok összefogva, folyamatosan azon dolgoznak, hogy a közösség minden szükséges támogatást megkapjon. Ez nem közönyről vagy tétlenségről szól – éppen ellenkezőleg: elkötelezetten, kitartóan és felelősségteljesen dolgozunk nap mint nap. Nagyra értékeljük türelmüket, megértésüket és civil hozzáállásukat. E szolidaritás és együttműködés révén közösen átvészeljük ezt a nehéz időszakot. Elszánt célunk, hogy minél hamarabb visszaállítsuk a mindennapi élet megszokott rendjét, és minden szükséges lépést megtegyünk annak érdekében, hogy hasonló helyzet a jövőben ne fordulhasson elő. A legfontosabb számunkra, hogy minden döntésünkkel az Önök biztonságát és méltóságát helyezzük a középpontba.

Related posts