A MÁV-csoport mostantól hidrogénmeghajtású buszokat is üzembe helyez, ezzel hozzájárulva a fenntartható közlekedés fejlődéséhez.
Idén is folytatja a MÁV-csoport a járművei megújítását célzó programját: a 2018 óta forgalomba helyezett 2500 új autóbusz után most 131 modern dízelbusz, valamint egy hidrogénmeghajtású autóbusz beszerzésére írtak ki közbeszerzési pályázatokat, amelyet a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogat. A hírt a MÁV-csoport osztotta meg a Magyar Nemzettel.
A közbeszerzési eljárás 131 darab kéttengelyes (szóló), alacsony padlós, helyközi kialakítású, összesen csaknem 10,5 milliárd forint értékű autóbusz beszerzésére indult.
A járművek Baranya, Bács-Kiskun, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém és Zala vármegye közlekedésében emelhetik majd a szolgáltatás színvonalát, és legalább az Euro 6-os környezetvédelmi előírásoknak megfelelő dízelmotorral, két utasajtóval, fűtő- és hűtőberendezéssel, utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel kell rendelkezniük, illetve a gépkocsivezetővel együtt legalább 82 fő, valamint kerekesszékes utas szállítására is alkalmasnak kell lenniük.
A MÁV-csoport még tavaly júniusban - a Zöld Busz Program keretében - nyert el 100 százalékos támogatást egy hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz beszerzésére is. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és az Energiaügyi Minisztérium közös pályázatán elnyert támogatás értéke 267,2 millió forint.
A támogatásnak köszönhetően - a közbeszerzési eljárás után - 2026 közepétől egy károsanyagkibocsátás-mentes, hidrogén-üzemanyagcellával működő, elektromos meghajtású, alacsonypadlós, háromajtós, kerekesszékes utas szállítására is alkalmas, legalább 350 kilométer hatótávolságú, szóló felépítésű városi autóbusz kezdheti meg szolgálatát Budapest elővárosi közlekedésében.
Egy különleges autóbuszt jelenleg a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz kapcsolódó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. bemutató mintaprojektjének részeként tesztelnek Győr városában.
A MÁV-csoport célja, hogy a stratégiai elképzeléseit megvalósítsa és az utasok számára még magasabb szintű szolgáltatást nyújtson. Ennek érdekében jármű-fiatalítási programot indított, amely során a közel 5800 darabos járműparkjának több mint 40 százalékát modern, korszerű járművekre cserélte.
A Magyar Nemzet legfrissebb hírei szerint elkészült hazánk első magyar gyártású elektromos csuklós busza, amely büszkén viseli a világ legkönnyebb acélvázas csuklós e-buszának címét. Ezzel a világrekorder járművel január óta bárki élvezheti az utazást a Volánbusz járatain.