A Volkswagen hamarosan leállíthatja egyik elektromos modelljének gyártását.

A Volkswagen Csoport hosszú évek küzdelme után végre sikeresen felgyorsította elektromos autóinak eladását. 2025 első felére a cég globálisan 465 ezer tisztán elektromos járművet értékesített, ami 47 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel a Volkswagen Csoport 11 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet az elektromos autók szegmensében, amely a BYD, a Tesla és a Geely mögött a negyedik helyet biztosítja számára.
Az égbolt nem teljesen tiszta a Volkswagen elektromos eladásai felett: az Autocar forrásai szerint már most szóba került, hogy a gyártó visszavonja egyik elektromos modelljét, ami azt jelzi, hogy a várható növekedés helyett az ID-család szűkülésére lehet számítani.
A lap szerint ID.5-öt már 2027-ben kivezetik a kínálatból, ami azt jelentené, hogy az elektromos SUV csak hét évig lesz forgalomban, második generációs modell nélkül. Állítólag a modell gyenge eladásai okolhatók ezért - különösen Kínában teljesít gyengén az ID.5, amelyről a VW azt jósolta, hogy a fő piac lesz. A modell Európában sem tudott elterjedni, itt a vásárlók a tágasabb, hagyományos stílusú ID.4-et részesítik előnyben. Az ID.5 amerikai piacra lépésének elmaradása tovább korlátozta a benne rejlő lehetőségeket.
Ironikus módon az ID.5 vezeti a Volkswagen Csoport elektromos járműveinek eladási statisztikáit az év első felében, de ennek hátterében az áll, hogy az ID.4 adataival összevonva számolják. Ahogy az várható volt, az ID.4 dominálta a VW elektromos autóinak értékesítését. Az ID.4 és ID.5 együttesen júniusig összesen 84.900 példányt talált gazdára, azonban a többség az ID.4-ből került ki. A második helyen az ID.3 áll 60.700 eladott példánnyal, míg az Audi Q4 e-Tron és annak sportosabb verziója, a Q4 e-Tron Sportback, 44.600 autóval követik őket a rangsorban.
Az ID.5 gyártásának csökkentése újabb kérdéseket vet fel a Ford Capri jövőjével kapcsolatban. Tavaly a Ford újra életre keltette ezt az ikonikus nevet, és az új Capri egy elektromos crossover formájában jelent meg, amelynek alapjai az ID.5-tel azonosak. Azonban a modell gyártási mennyiségét már a kezdetekkor le kellett faragni, mivel a kereslet alacsony szintet mutatott.
Az ID.5 megszüntetése állítólag a gyengén teljesítő modellek eltávolítására irányuló átfogó stratégia részeként történik. A Volkswagen nemrégiben bejelentette az Arteon gyártásának leállítását, és szóbeszéd szerint a Touareg is a 2026-os év végén búcsút inthet. A cég egyetlen kabriója, a T-Roc Cabriolet gyártása pedig 2027-ben ér véget.
Bár egy bennfentes az Autocarnak azt nyilatkozta, hogy "a piac crossovereket és SUV modelleket keres", a VW-nek még mindig van két elektromos ferdehátúja a piacon. Az ID.2 jövőre kerül forgalomba 25 ezer eurós elektromos modellként, majd 2027-ben a 20 ezer eurós ID.1 következik. A gyártó a crossoverek iránti keresletet egy magasított ID.2 X változattal szolgálná ki.