Ha startupot irányítasz, fontos, hogy elsajátítsd a sértődésmentes hozzáállást. A vállalkozói világ tele van kihívásokkal és kritikával, így elengedhetetlen, hogy képes legyél objektíven kezelni a visszajelzéseket. A konstruktív kritikák segíthetnek a fej


A magyar startupok számára elengedhetetlen, hogy bízzanak abban, hogy elérhetik a nagy áttörést. Ehhez néha fontos, hogy a folyamatban lévő termékeket is bemutassák a lehetséges vásárlóknak, és el kell fogadniuk a kritikákat is, amelyek ilyenkor érkeznek. Ez a megállapítás a Figyelő és a Világgazdaság által rendezett „Tőke. Versenyképesség. Egyensúly” konferencián hangzott el, a kerekasztal-beszélgetés keretein belül, amely az innovatív startupok nemzetközi piacra lépéséről szólt.

Egy startupon nagyobb a nyomás, mint egy már bejáratott cégen, mert csak akkor él tovább, ha a termékével vagy a szolgáltatásával megtalálja a piacát - mondta el az alapvető különbséget a Figyelő powered by Világgazdaság Tőke. Versenyképesség. Egyensúly című konferencia Innovatív startupok nemzetközi piacra lépése című kerekasztal-beszélgetésén Balogh Petya, a STRT alapító tulajdonosa. A vesztenivalójuk viszont kevesebb - tette hozzá.

Egy startupnak a korai fázisában nincs brandje, szűkösek az erőforrásai, viszont előnye, hogy "kommandósan" tud kimenni a piacra, vagyis elég néhány vevőt találnia, akik validálják az adott terméket vagy szolgáltatást, ami után már mindenki számára világos lehet, hogy az értékes a piacnak - mondta Szántó Károly, az Óbudai Egyetem Venture Stúdió igazgatója.

Megfigyelhető, hogy a hazai környezetben magabiztosnak tűnő startupalapítók önbizalma külföldi befektetőkkel beszélve erodálódik - vetette fel Oláh István, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vállalati szolgáltatásokért felelős igazgatója. Fontos tehát, hogy minden innovatív startup tudatosan készüljön a külföldi piacra lépésre, és legyen tisztában azzal, hogy ott is ugyanazok a szabályok, bár némi kulturális különbség előfordulhat. A beszélgetésben elhangzott, hogy sokszor nem a finanszírozás hiánya vagy a méret a legfőbb viszatartó erő.

Ha startupot irányítasz, készülj fel arra, hogy a siker kapujában néha nehéz pillanatokkal találkozol.

Szántó Károly rámutatott arra, hogy a korai fejlesztési szakaszban a hagyományos vállalatok gyakran nem mernek piacra lépni egy még kidolgozás alatt álló termékkel. Ezzel szemben a startupok számára ez egy kiváló lehetőség: előfordulhat, hogy a fejlesztési folyamatot egy időre, például két hónapra megállítják, és ezalatt a termékötlet vizuális koncepcióját használva keresik meg a leendő vásárlókat. Ez a megközelítés lehetőséget ad arra, hogy a piaci igények és visszajelzések alapján finomítsák a terméket, mielőtt az ténylegesen a boltok polcaira kerülne.

Eközben körülbelül százötven kemény kritikát gyűjtenek be, ami valóban megterhelő lehet, de utána felszabadító érzés, amikor a leendő vásárlók visszajelzései alapján világossá válik, miken érdemes változtatni. Sokan a startup alapítók közül tartanak attól, hogy ezt a lépést megtegyék, mert úgy érzik, hogy ezzel átverik a közönséget, hiszen még nem rendelkeznek kész termékkel. Azonban ennek a megközelítésnek az a nagy előnye, hogy a termékfejlesztés így már nem véletlenszerűen zajlik, hanem konkrét, jól körvonalazott ötletek mentén halad.

- mondta a kerekasztal-beszélgetésen Ács Zoltán, az MBH Fintechlab ügyvezető igazgatója.

Related posts