A GVH (Gazdasági Versenyhivatal) gyanús kuponakciók kapcsán indított vizsgálatot, amelynek fókuszában az Auchan áll. A hatóság célja, hogy tisztázza, vajon a kedvezmények mögött nincsenek-e versenytorzító gyakorlatok, amelyek sérthetik a fogyasztók érdeke


Az Auchan ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt indított nyomozást. A hatóság állítása szerint a vállalat közel egy éven keresztül olyan kuponakciókat népszerűsített országos kampányok keretében, hogy közben fontos feltételeket eltitkolt, ami a vásárlók megtévesztésének gyanúját veti fel. A GVH jelenleg azt vizsgálja, hogy ez a gyakorlat sértette-e a fogyasztók jogát a korrekt tájékoztatásra.

Megtévesztő akciós reklámok gyanújával indított eljárást az Auchan ellen a Gazdasági Versenyhivatal. A hatóság szerint a kiskereskedelmi lánc közel egy éven át olyan kuponakciókat hirdetett országos kampányokban, amelyek feltételeit nem tette kellően egyértelművé, így jogsértő kereskedelmi gyakorlatot folytathatott - számolt be az eljárásról a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatása alapján az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 2024. április 1. és 2025. február 12. között egy sor kuponakciót indít. Ezen akciók keretén belül a vásárlók különböző értékű kedvezménykuponokat vehetnek igénybe, amelyek sokféle termékre és szolgáltatásra érvényesek.

A versenyhivatal gyanúja szerint azonban a hirdetések elhallgatták, hogy a kuponok csak bizonyos feltételek teljesülése esetén érvényesíthetők.

Csak abban az esetben érvényesíthetők, ha a vásárlás értéke túllépi a meghatározott minimumot, és a vásárló rendelkezik egy aktív Bizalomkártyával.

A hirdetések egy része országos televíziós kampányok keretében futott, ami lehetőséget adott arra, hogy széles közönséget érjen el a tájékoztatás hiányossága.

A GVH szerint a kommunikáció nem volt teljes körű, és megvezethették a fogyasztókat azzal, hogy a kedvezmények elérhetőségének feltételeit nem tüntették fel megfelelően.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást kezdeményezett a vállalat ellen, azonban fontos megjegyezni, hogy ez még nem jelenti a jogsértés automatikus megállapítását. Az eljárás fő célja a tények alapos feltárása, valamint annak vizsgálata, hogy valóban történt-e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.

Az eljárás standard időtartama 3 hónap, amely lehetőséget ad arra, hogy ezt a periódust kétszer, mindkét alkalommal 2 hónappal megnyújtsuk.

Az ügyfél által megadott adatok beszerzésének ideje nem kerül beszámításra az ügyintézési határidőbe.

A hivatal hangsúlyozta, hogy a reklámozó cégek nem támaszkodhatnak arra, hogy a vásárlók "majd utána néznek" a kisbetűs információknak a jogszerűség biztosítása érdekében.

A Gazdasági Versenyhivatal hangsúlyozta, hogy a kereskedelmi kommunikáció során elengedhetetlen a fogyasztók világos, érthető és átfogó tájékoztatása a kedvezmények feltételeiről.

A vizsgálat kimenetele egyelőre nyitott, de ha a GVH megállapítja a jogsértést, akkor az Auchant akár bírság is sújthatja.A hibázás esetében a hatóság kötelezheti a céget a jogsértő gyakorlat megszüntetésére és nyilvános korrekcióra. Hosszabb távon ez szigorúbb áruházi és online kommunikációhoz vezethet.

Related posts