Mészáros azért szeretné levédetni a "gondolom, nem gyalog" kifejezést, mert úgy érzi, hogy ez a mondat különleges jelentőséggel bír, és szeretné megóvni azt a mások általi felhasználástól.
A kocsi.hu hirdetése árulkodó jeleket sugall az üzletember szándékairól, ahogyan azt a Telex cikke is megfogalmazza.
"Földön? Vízen? Levegőben? De nem gyalog! Ha mennél, itt mindent megtalálsz" - ezzel a szlogennel hirdet az autókereskedéssel foglalkozó portál a Facebookon. A poszthoz csatolt képen a "kocsi.hu, gondolom nem gyalog" felirat szerepel.
A történet különlegessége abban rejlik, hogyha alaposabban megvizsgáljuk a kocsi.hu végső tulajdonosait, akkor felfedezhetjük, hogy a magyar állam is szerepel közöttük, emellett pedig számos magántőkealap is. Ezek között találhatók olyanok, amelyek Mészáros Lőrinchez és az MBH-ügyben felmerülő magánbefektetők köréhez kapcsolódnak. A végső tulajdonosok vizsgálatakor a közvetett tulajdonosok háttere is napvilágra kerül, ami azt jelenti, hogy az emblematikus körön belül valójában az MBH részvényeseivel állunk szemben.
Illetve egyéb lehetséges okként felmerül, hogy családon belül is népszerűséget aratott az ikonikus mondat: "mivel ebben a csoportban elsősorban a WhiteDog, vagyis Mészáros Lőrinc feleségének, Várkonyi Andreának a cége készíti a kreatívokat, alighanem családon belül annyira sikeresnek ítélték a valóban országosan is elterjedt "gondolom nem gyalog" gondolatot, hogy levédették."