Mostantól sokkal egyszerűbbé válik az utcák reklámokkal való elárasztása.


A leglényegesebb korlátozás továbbra is az, hogy a hirdetések nem rombolhatják a települések egyedi, értékes vagy hagyományos építészeti karakterét. Továbbá, a nemzeti emlékhelyek és kiemelten védett nemzeti műemlékek 200 méteres körzetében is tilos reklámok kihelyezése.

Az új szabályozás jelentős előnyöket kínál a digitális reklámok elhelyezésében, lehetővé téve, hogy az épületek homlokzatát borító védőhálókra is elhelyezhetőek hirdetések. Ez akkor is érvényes, ha az építkezés már befejeződött, és a hálókat csupán megőrizték.

A változások részeként bevezetik az országos reklámkatasztert is, amelynek keretében a legális reklámhordozókat tulajdonosaiknak be kell jelenteniük a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH). A bejelentett felületek után meghatározott díjakat kell fizetni, és az NMHH megszámozza ezeket a felületeket, hogy könnyebben kiszűrhetők legyenek az illegális reklámhordozók.

Ez a lépés a piaci viszonyok rendezésére irányul, ugyanakkor nem mentes attól, hogy megőrizze a jelenlegi domináló vállalatok, különösen Mészáros Lőrinc és Garancsi István érdekeltségeinek pozícióját - állítja a Telex, a HVG360 cikkére hivatkozva.

Az új szabályozás 2026. október 1-jétől lehetővé teszi, hogy a közterületekről jól látható módon, magántulajdonú területeken is kihelyezhessünk reklámokat. Ez jelentős új lehetőségeket teremt a hirdetési szektorban.

Related posts