Itt van a legújabb lista azokról az autógyárakról, amelyek a közeljövőben bezárhatják kapuikat. Itt a 10 gyártó, amely a nehézségek miatt kényszerülhet a leállásra.

Az utóbbi évek során az európai autóipar egyre súlyosabb kihívásokkal néz szembe. Sok gyár alacsony üzemeltetési szinttel dolgozik, vagy éppen veszteséget könyvel el.
A német Automobilwoche legfrissebb elemzése rávilágít, hogy a 108 európai, török és észak-afrikai autógyár közül húsz kiemelkedő teljesítményt nyújtott a nyereségesség terén, míg ugyanannyi gyár a veszteséges kategóriában végzett. Az adatok szerint a veszteséges üzemek túlnyomórészt Nyugat-Európában találhatók, míg a nyereséges gyárak földrajzi eloszlása sokkal változatosabb. Érdekes, hogy Magyarország nem szerepel sem a sikeres, sem a veszteséges gyárak között, ugyanakkor a szomszédos országokban több autógyár is képviselteti magát a listán.
A leggyengébben teljesítő üzemek közé tartoznak azok, ahol jelentős szerkezeti átalakítások folynak, vagy ahol az üzem már nem tölti be korábbi szerepét, csupán jelképes jelentőséggel bír.
Erre remek példa a Renault Flins-ben található franciaországi gyára, ahol tavaly mindössze 3721 autó készült, ami csupán 1 százalékos kihasználtságot jelent. 2019 óta ennek a gyárnak a nyeresége 98 százalékkal csökkent. A Ford kölni üzeme sem áll sokkal jobban: ott 19 974 autót gyártottak tavaly, 5 százalékos kihasználtsággal, míg a nyereség 92 százalékkal maradt el a 2019-es szinttől. Ez utóbbinál viszont fontos megjegyezni, hogy az átalakítások célja az elektromos modellekre való átállás.
A legrosszabbul teljesítő gyárak között szerepel többek között a Mercedes-Benz (Smart) hambachi létesítménye, a Valmet finnországi gyára, a Fiat cassinói gyártóegysége, a Stellantis Rennes városában található üzem, valamint a Volkswagen emdeni gyára. Ezeknél az üzemeknél a kapacitáskihasználtság mindössze 10 és 30 százalék között mozog, míg a bevételek 2019 óta drámai, 70-80 százalékos csökkenést mutatnak.