Egyéni vállalkozás megszűnésekor a készletek után fizetendő áfa kérdése fontos szempont. Amikor a vállalkozás befejezi működését, a meglévő készletek értékesítése vagy megsemmisítése során figyelembe kell venni az áfa-szabályokat. Az áfa-visszaigénylés le


Egyéni vállalkozás esetén, amikor a tevékenység megszüntetésére kerül sor, fontos figyelembe venni az áfa szempontjait is. A vállalkozás, mint áfaalany, a korábban beszerzett áruk után már levonta az áfát, így a megszűnés napján készített leltár során a készletek áfájának elszámolása is lényeges kérdés. A kérdésedre válaszolva: a korábban beszerzett áru után az áfát a megszüntetést követően is köteles vagy bevallani és megfizetni, amennyiben az áruk készletben maradnak, tehát nem kerülnek értékesítésre. Az áfát a megszüntetés napján kell rendezni, és a leltár alapján megállapított értékek figyelembevételével kell az áfa összegét kiszámolni. Az áfabevallásban a készlet után fizetendő áfát a megfelelő sorba kell beírni, amely általában a "Készletváltozás" vagy hasonló elnevezésű sor, ahol a készletek változását szükséges feltüntetni. A leltár során figyelembe vett nettó beszerzési ár a készlet értékét határozza meg, de az áfát a bruttó érték alapján kell megfizetni, amely tartalmazza az áfát is, így a nettó ár és az áfa külön-külön való elszámolása fontos. Remélem, hogy a válaszaim segítenek a helyzet tisztázásában! Ha további kérdéseid lennének, ne habozz keresni!

Related posts