Az F1-es Aston Martin tavaly egy területen világbajnoki címet szerzett, de sajnos ez messze nem számít örömteli eredménynek.


Andy Cowell, az Aston Martin frissen kinevezett csapatfőnöke egy interjú során hangsúlyozta, hogy a csapatnak sürgősen javítania kell bizonyos területeken a versenyképesség érdekében.

Több mint egy héttel ezelőtt az Aston Martin bejelentette, hogy a gárdához tavaly vezérigazgatóként csatlakozó Andy Cowell váltja Mike Kracket a csapatfőnöki székben az istálló átszervezésének részeként. A Mercedes korábbi főnökének célja, hogy gatyába rázza a tavaly 2023-hoz hasonlóan ismét konstruktőri ötödik helyet szerző, ám 280 pont helyett csak 94 pontot szerző gárdát. Az 55 esztendős szakember többek között a hatékonyságon javítana, mert mint azt kinevezése után elmondta, már tavaly is ők pakolták fel a legtöbb fejlesztést az autóra, de semmire sem mentek vele.

Milyen előnyökkel járhat az Aston Martin számára, hogy a Mercedes korábbi sikermenedzsere átvette a csapatfőnöki posztot?

A csapatunk elkötelezett az erőfeszítések iránt, hiszen 2024-ben egyértelműen megnyertük a leginnovatívabb fejlesztéseket felvonultató csapatnak járó világbajnoki címet. Ugyanakkor ezek a fejlesztések nem mindig tükröződtek a köridőkben. A versenyszférában mindenki a még jobb köridők elérésére törekszik. Ez nem jelenti azt, hogy minden fejlesztés azonnal eredményre vezet, hiszen vannak statisztikák, amelyek azt mutatják, hogy egy valódi kutatás-fejlesztési környezetben a 20%-os sikerességi arány már jónak számít. Ha ezt el tudjuk érni, az már önmagában is előrelépés, de a lényeg az, hogy ezek a fejlesztések az AMR Technology Campuson, és nem közvetlenül a versenypályán valósuljanak meg. Azok a fejlesztések, amelyeket végül bevetünk a versenyeken, már értelemszerűen működőképesek kell, hogy legyenek.

Az Aston Martin legújabb gyára, modern szimulátora és az idei évben üzembe helyezett új szélcsatornája biztosítja a csapat számára a szükséges hátteret ahhoz, hogy az élvonalba lépjen. Azonban ezek az innovatív eszközök önmagukban nem garantálják a világbajnoki címet. "Gondoskodnunk kell arról, hogy a technológiai campusunkon lévő berendezések és folyamatok elegendő szintűek legyenek ahhoz, hogy bármikor pályára vihetünk egy új fejlesztést, legalább 90%-os biztosítékunk legyen arra, hogy az működni fog, és hozni fogja a várt teljesítményt" – idézi a Racefans Cowellt. "Ez nem könnyű feladat, de erre kell törekednünk. Rendkívül fejlett CFD (számítógépes folyadékdinamika) eszközökkel rendelkezünk, és a sportág legmodernebb szélcsatornáját is beüzemeltük. Ezek a szimulációk mindazonáltal magukban hordozzák a kockázatot, miszerint az adatok nem mindig tükrözik a valóságot a pályán, de a szimulációink erőteljes támpontokat nyújtanak, és biztos vagyok benne, hogy elérhetjük azt a szintet, amikor 90%-os pontossággal előre tudjuk jelezni a teljesítményt. A világbajnoki címekkel büszkélkedő csapatok ezen a szinten dolgoznak, így ez kell, hogy legyen a minimális elvárásunk."

Elképesztő összegről szólnak a hírek, amely arra utal, hogy Verstappent egy másik csapat milyen borsos gázsival próbálná megnyerni magának.

Közben a közvélemény izgatottan várja, hogy Adrian Newey márciusi érkezése milyen hatással lesz az Aston Martinra. A várakozások szerint a 2026-os szabályváltozások kihasználásával jövőre egy világbajnoki címre esélyes autóval rukkolhatnak elő. Cowell azonban hangsúlyozta, hogy bár ez valóban kedvező lenne, a legfontosabb a folyamatos fejlődés és egy sikeres, hosszú távú csapat kialakítása. Ehhez elengedhetetlen, hogy a jövőre csatlakozó Hondával is szoros együttműködést alakítsanak ki.

"2026 hatalmas lehetőség a számunkra, de ez nemcsak 26-ról, hanem 27-ről, 28-ról, 29-ről és 30-ról is szól. Olyan csapatot kell építeni, amely folyamatosan sikeres lehet. Igen, 26 fontos, de csak egy újabb lépcső az úton. 2025 is fontos lépcső, és arra koncentrálunk, hogy javítsunk a teljesítményünkön az idén és átvigyük a lendületet 2026-ra. Nem szabad alábecsülnünk a kihívás mértékét, hogy ezeket a alkotóelemeket összerakjuk. Meg kell az ügyfélcsapatból gyári csapattá válást, miközben jönnek az új szabályok. Meg kell terveznünk és le kell gyártanunk a saját váltónkat más olyan alkatrészekkel együtt, amelyeket korábban a Mercedestől kaptunk."

Related posts