Egy csereperiódus során a Skoda 11 liter olajat fogyasztott, és a szerviz szakemberei szerint ez teljesen normális.


Szeretném megosztani Önnel a tapasztalataimat, amelyek egy érdekes cikk kapcsán merültek fel bennem. 2023-ban vásároltam egy 200 lovas 2.0 TDI Skoda Kodiaq-ot, amelyet eddig elég sok kilométeren próbáltam ki. Az első olajcserém után, amely 27 ezer kilométernél történt, 11 liter olajat kellett pótolnom a motorba, amit kicsit sokalltam. A következő olajcsere előtt, ami 29 ezer kilométer múlva volt, viszont "csak" 8 liter fogyott. A második olajcserénél úgy döntöttem, hogy kipróbálom a Liqui Moly egyik különleges olaját, mivel azt hirdetik, hogy segít csökkenteni az olajfogyasztást. Sajnos azonban nem igazán tapasztaltam a várt javulást. Jelenleg 11 ezer kilométernél járok, és eddig 3,5 litert kellett utántöltenem, ráadásul ugyanabból az olajból. Kíváncsi vagyok, hogy mások tapasztaltak-e hasonlót, vagy esetleg van-e valamilyen hatékonyabb megoldás az olajfogyasztás csökkentésére.

A szakszerviz tájékoztatása szerint az olajfogyasztás normálisnak számít, így reklamációra sincs lehetőség, mivel a megadott értékhatáron belül marad. A gyári előírások szerint az olajfogyasztás elfogadható szintje 2000 kilométerenként egy liter. Érdekesség, hogy utánfutóval és 160-180 km/h sebességgel (reméljük, nem egyszerre a szerk.) 800 kilométer alatt is sikerült egy liter olajat "fogyasztanom". Emellett van egy 2024-es, 150 lóerős Seat Tarracónk, amely szinte nullás olajfogyasztással üzemel azóta, hogy megvettük (mindössze 1 liter 30 ezer kilométeren). Az Octavia, ami szintén 2024-es és 116 lóerős dízel, ugyancsak jól teljesít: új kora óta csak fél liter olajat használt el 30 ezer kilométeren.

A motor ugyanaz, a dugattyúk különböznek. A 116 és 150 lovas ugyanolyan dugattyúkkal rendelkezik, a 200 lóerős mással, de ezt gondolom tudja. Ha a két egyforma motor nem eszi az olajat, a harmadik meg zabálja, akkor némi konstrukciós hibát vélek felfedezni. Legfőképp autópályán használjuk őket. Zárójelben megjegyzem, az 1.5 dCi-nk 15-20 ezer kilométer (ennél nem várjuk ki a hivatalos csereperiódust) alatt semennyi olajat nem fogyaszt. Ha kibírja a garancia végéig akkor megtankolom, ráteszek a gázpedálra üresben egy téglát és had szóljon, ha kifekszik úgy is ki kell cserélniük.

Ebben a hatalmas zöld lobbiban igazán érdekes lenne megvizsgálni azt a 11 liter égett olajat, amely szerint a Volkswagen normálisnak számít. Összehasonlításként: a kamionjaink 150 ezer kilométert megtesznek 5 liter üzemanyaggal! A német fórumok tele vannak beszámolókkal a 200 lóerős TDI motorok olajfogyasztásáról, tehát nem vagyok egyedül a problémámmal. Talán nem véletlen, hogy az új modellek teljesítményét néhány lóerővel csökkentették.

Related posts