Lépj be az új magyar bolt világába, ahol a vásárlás teljesen más élményt kínál! Csak vedd fel az árut, és fizetés nélkül távozhatsz - itt a hagyományos vásárlási szokások új dimenzióba lépnek. Fedezd fel az innovatív megoldásokat, amelyekkel a vásárlás gy

A Coca-Cola innovatív, személyzet nélküli boltjai – amelyekből hazánkban több is várhatóan megnyílik – igazi jövőbemutató élményt kínálnak a vásárlóknak. Fedezd fel velünk a részleteket!
Ahogy korábban említettük, a Coca-Cola Magyarország izgalmas lépésre készül: három éven belül 15 automatizált boltot tervez nyitni, összesen több mint 250 millió forint értékű beruházással. A Yettel Magyarország munkatársai lesznek az elsők az országban, akik lehetőséget kapnak arra, hogy teszteljék ezt a forradalmi technológiát, amely várhatóan gyökeresen átalakítja a vásárlási élményeket a jövőben.
Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikroboltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja. Az irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.
Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót a kiválasztott termékkel és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profiljával.
Ez a technológia nem rögzíti az arcfelismerési információkat; csupán a zökkenőmentes vásárlás érdekében végzett mozgásokat és tevékenységeket monitorozza, mindezt a GDPR előírásaival összhangban.
A személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójának megalkotója és a technológia fejlesztője a Kende Retail Kft. Az első hazai bolt tulajdonosa a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., míg az üzemeltetésért a kiskereskedelmi egységek fenntartásával foglalkozó Eszmin Hungary Kft. felel.
A Coca-Cola HBC Magyarország nem csupán a legnagyobb üdítőitalgyártó cég hazánkban, hanem egyben egy teljeskörű italgyártó partner is, amely több mint 50 ezer kereskedő számára nyújt szolgáltatásokat. Az automatizált kereskedelem új trendjei forradalmasítják a kiskereskedelmet, és lehetőséget adnak a meglévő értékesítési és vásárlási szokások innovatív fejlesztésére. Mindez a mesterséges intelligencia (MI) által támogatott technológiák révén valósulhat meg, amelyek segítenek a folyamatok optimalizálásában és a hatékonyság növelésében.
A vállalat közel két évtizedes tapasztalattal büszkélkedhet a jelenleg körülbelül 50 milliárd forint értékű, személyzet nélküli automata kereskedelmi megoldások piacán.
Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta: az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban is egyedülálló innováció.
A koronavírus-világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a magyarországi kiskereskedelem, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik, és mindent áthat a digitalizáció. Terveik között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve 15 egységet nyitnak három éven belül, és várakozásaik szerint 2026 végéig megháromszorozzák az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeket - tette hozzá.