A 16. Dakar-ralin a szlovák motoros is rajthoz áll, izgalmas új kihívások elé nézve.


Štefan Svitko karrierje során a 16. Dakar-raliján is a legjobbak között szeretne helyet foglalni, és a top 10-es eredmény elérése a célja.

"Az igazat megvallva, már a 15. Dakarnak is az utolsónak kellett volna lennie a karrieremben, de ha befejezem, azt szerettem volna hivatalos bejelentéssel megtenni. Legbelül pedig még bíztam abban, hogy mégsem a 2024-es volt az utolsó ralim. Örülök, hogy egy év elteltével is egészségesen ülhetek itt"- nyitotta szerdai sajtótájékoztatóját Štefan Svitko.

A 42 éves versenyzőnek igencsak balszerencsés éve volt: februárban a háti csigolyája, majd később a mellcsontja is eltört egy-egy baleset következtében. A hosszú kényszerpihenő azonban nem csupán nehézségeket hozott, hanem egy újfajta motivációt is szült benne, hogy még erősebben és elszántabban térjen vissza a sport világába.

"Nem szeretném csak letudni a következő Dakart sem. Tavaly kilencedik voltam, és idén is a top 10 a célom. A papírforma alapján akár előbb is végezhetek, mert néhány nagymenő gyári motoros, mint például Toby Price, nem lesz ott a mezőnyben, jöttek a helyükre viszont tehetséges fiatalok" - mondta Svitko, hangsúlyozva, mennyire fontos a szaúd-arábiai sivatagban a versenyzők mentális állapota.

Ezen a területen igazán jót tesz nekem, hogy már 10 nap motorozás áll mögöttem Dubajban, összesen 2800 kilométert tettem meg, és 32 motorórát gyűjtöttem. Ráadásul még egy újabb 8-10 napos kalandra is készülök!

Svitko KTM motorja hat év után jelentős frissítésen esett át, és két kilogrammal könnyebb lett, ám a pilóta szerint a súlycsökkenés érzésre sokkal drasztikusabb. A gép magabiztosabb kezelésének lehetősége kulcsfontosságú lehet a január 3-án kezdődő, 13 etapon át tartó rali során. A szervezők ígérete szerint az idei útvonal nehezebb lesz a tavalyinál, különösen a maratoni, 48 órás szakasz, amely körülbelül 950 kilométer hosszú.

"Személy szerint nem vagyok nagy rajongója ezeknek a kihívásoknak, mivel este sem tölthetem el az időmet a két szerelőmmel. Ráadásul most nem a megszokott homokos utakon kell navigálnom, hanem egy kavicsos terepen, amivel nem igazán vagyok összeszokva. De hát mindenkire ez a sors vár. Azt tapasztaltam, hogy minél hosszabb egy szakasz, annál nagyobb esélyem van a jó eredményre" - osztotta meg véleményét Svitko.

A technikai berendezések már úton vannak a Közel-Kelet felé, ahol Svitko és csapata az év végén érkezik a helyszínre.

Related posts