A Cadillac 150 millió dolláros befektetéssel tervezi egy Formula-1-es motorgyár létrehozását. Az ambiciózus projekt célja, hogy a márka megerősítse jelenlétét az autósport világában és kiemelkedő teljesítményt nyújtson a versenypályákon. A gyár megépítése


A Cadillac Forma-1-es kalandja újabb izgalmas szakaszhoz érkezett, miután a gyártó bejelentette 150 millió dolláros motorfejlesztési ambícióit. Az amerikai csapat, amely a General Motors hátterével vág neki a kihívásnak, 2026-tól csatlakozik az F1 világához. A kezdeti időszakban Ferrari által biztosított erőforrásokkal lépnek pályára, de a távlati cél egy saját motor kifejlesztése, amellyel a versenyzés csúcsára kívánnak törni.

A kaliforniai Concord város tanácsának február 13-i ülésén napirendre került a Cadillac Forma-1-es programjának fejlesztési terve. A javaslat szerint a gyártó új motorüzemet hozna létre a NASCAR központjának közvetlen közelében. A Cadillac 10 hektáros területen kívánja felépíteni gyártó létesítményét, amely kezdetben egy alapinfrastruktúra megépítésével indul, majd fokozatosan, további befektetések révén világszínvonalú Forma-1-es motorgyárrá fejlődik. Az építkezés várhatóan 2025 első negyedévében kezdődik, és az üzem befejezésére 2027 első negyedévében kerülhet sor.

Az új motorok azonban még nem lesznek azonnal bevethetőek: a projekt ütemterve szerint egy Cadillac-erőforrás először 2028-ban kerülhet be egy F1-es autóba.

A projekt összköltsége várhatóan:

A Cadillac a helyi önkormányzat segítségét kéri, 749 700 dollár értékben, hogy enyhítse a projekt költségeit. A városi tanács számára benyújtott javaslatban az alábbiak olvashatók: "A tervezett projekt jelentős mértékű beruházást jelent az új gyártási, kutatási és fejlesztési, valamint informatikai területeken. Emellett 300-350 magasan képzett szakembert kívánunk alkalmazni, akik várhatóan évi 100 000-125 000 dolláros fizetéssel számolhatnak."

A Concordban megvalósuló motorgyár csupán egy darabka a Cadillac globális Forma-1-es hálózatának kirakósában. A csapat által tervezett központok:

A gyártási eljárás során az amerikai és brit helyszínek közötti együttműködés valósul meg: a motorok fejlesztése és gyártása az Egyesült Államok területén zajlik, majd ezeket a motorokat Silverstone-ba szállítják, ahol a végső összeszerelés történik, és itt kerülnek beépítésre az autókba is.

A Cadillac F1-es projektjének jóváhagyása egy hosszú és bonyolult úton jutott el a végső döntésig. Az eredeti pályázat, amelyet az Andretti Global nyújtott be, kezdetben elutasításra került a Forma-1 vezetősége által. Azonban a projekt Cadillac néven való folytatása után a helyzet megváltozott, és végül kedvező döntés született. A Formula One Management (FOM) és az FIA azért adta meg a zöld lámpát a Cadillac számára, mert a csapat nem csupán egy magáncsapatként kívánt részt venni a bajnokságban, hanem gyári csapatként tervezte a szereplését, ami jelentős előnyöket és lehetőségeket hordozott magában.

Ez annyit tesz, hogy a Cadillac:

A Cadillac 2026-ban Ferrari-erőforrásokat használ majd, míg saját motorját 2028-ra tervezi bevezetni. Az első két évben így egy átmeneti időszak várható, amely alatt a csapat a versenyképesség növelésére koncentrál, miközben saját technológiáját fejleszti. A Cadillac belépése jelentős mérföldkő az amerikai autógyártók Forma-1-es szerepvállalásában, és a projekt mérete alapján komoly szándékkal érkezik a királykategóriába. A következő hónapokban a csapat további bejelentéseket tehet a versenyzői felállásról és az F1-es autójuk fejlesztéséről.

Nemrégiben olvashattuk, hogy az amerikai csapat egyeztetéseket folytat a Red Bulltól elbocsátott Sergio Perezzel. A hírek szerint a csapat egyik új versenyzője valószínűleg amerikai származású lesz. Jelen állás szerint Conor Daly tűnik a legesélyesebbnek arra, hogy debütáljon az F1-ben a Cadillac színeiben.

Related posts